بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. این لیست محبوب ترین و پرفروش ترین رمان های دنیا است که به مرور زمان نیز تکمیل می‌شود. ممکن است هنگام انتخاب کتاب جدید، ندانید که چه کتابی را انتخاب کنید و این لیست می‌تواند به شما کمک کند. البته نظر هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و برای هرکدام از این رمان‌ها اما و اگر هایی توسط افراد مختلف وجود دارد، قطعا یک کتاب نمی‌تواند نظر مثبت همه خوانندگان را جلب کند و برخی از افراد سلیقه‌ها و نظرات مختلف دارند؛ اما درنهایت، این رمان‌ها در این لیست قرار دارند و قطعا حضورشان در این لیست بی دلیل نیست!

 

۱. هری پاتر – Harry Potter
هری پاتر که ممکن است فیلم آن را نیز دیده باشید، نام مجموعه‌ای از ۷ رمان است. خالق این شاهکار، جی کی رولینگ، نویسنده بریتانیایی است که زندگی یک جوان به نام هری پاتر را شرح می‌دهد که همراه با دوستانش به سراغ مبارزه با جادوگر سیاه می‌روند و در این بین کلی اتفاقات هیجان‌انگیز رخ می‌دهد.

 

 

۲. دن کیشوت – Don Quixote ، از بهترین رمان های جهان
دن کیشوت یک رمان اسپانیایی است که خیلی‌ها معتقدند یکی از بهترین رمان های جهان و زبان اسپانیایی است. این رمان توسط میگوئل دو سروانتس نوشته شده و داستان پهلوانی متوهم و خیالی است که خود را شکست ناپذیر می‌بیند و قصد نجات مردم را دارد.

 

۳. بینوایان – Les Misérables
یکی از مشهورترین آثار ویکتور هوگو نویسنده معروف فرانسوی بینوایان است. بسیاری معتقدند بینوایان بهترین اثر این نویسنده است. یک رمان تاریخی که یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن نوزدهم است را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

۴. سیر و سلوک زائر – Pilgrim’s Progress
یکی از شاهکارهای جهان، همین اثر از جان بانیان است. این رمان داستان فردی است که می‌خواهد از زادگاهش (این جهان) به شهر آسمانی (بهشت) برود. این کتاب به بیش از ۱۰۰ زبان نیز ترجمه شده و جز پرفروش‌ترین کتاب‌ها نیز می‌باشد.

 

۵. رابینسون کروزوئه – Robinson Crusoe
رابینسون کروزوئه نام قهرمان این رمان است. این کتاب در زمان خود به پرفروش ترین کتاب تاریخ تبدیل شده بود و بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌ها الهام گرفته از این رمان است.

 

۶. سفرهای گالیور – Gulliver’s Travels
سفرهای گالیور شما را به مناطق دورافتاده جهان می‌برد. این اثر از جاناتان سویفت که فیلم‌های مختلفی نیز از روی آن ساخته شده، یکی از بهترین رمان های جهان است.

 

 

۷. تام جونز – Tom Jones
اگر به دسته طنز علاقه دارید، تام جونز اثر هنری فیلدینگ، یک پیشنهاد عالی است. نویسنده هدف رمان را کشف طبیعت انسان عنوان می‌کند. تام جونز روایت کودکی سر راهی است که اتفاقات جالب و عجیبی برایش رخ می‌دهد…

 

۸. کلاریسا – Clarissa
کلاریسا یکی از طولانی‌ترین رمان های زبان انگلیسی است. این اثر از ساموئل ریچاردسون که داستان غم‌انگیز زن جوانی به نام کلاریسا هارلو است، یکی از بهترین رمان های جهان است.

 

۹. تریسترام شندی – Tristram Shandy
زندگی و عقاید آقای تریسترام شندی نام کامل این رمان جذاب است. تریسترام شندی اثر لارنس استرن است و در ۹ جلد منتشر شده است. این رمان یکی از پرفروش ترین رمان های زمان خود است.

 

۱۰. روابط خطرناک – Dangerous Liaisons
این کتاب نوشته پیر-آمبرواز شودرلو دو لاکلو نویسنده اهل فرانسه است که در سال ۱۷۸۲ میلادی منتشر شده است.

 

۱۱. اِما – Emma ، یکی از بهترین رمان های جهان
یک رمان جذاب در زمینه غرور جوانی و برداشت‌های نادرست عاشقانه است که جین آستن این موضوع را به بهترین شکل روایت می‌کند.

 

 

۱۲. فرانکنشتاین – Frankenstein
نوشتن این رمان توسط مری شلی حدود ۲ سال زمان برد و بعد از این مدت یکی از بهترین رمان های جهان نوشته شد. یک دانشمند جوان طی یک آزمایش علمی، یک موجود بسیار عاقل می‌سازد و اتفاق‌های جالبی رخ می‌دهد…

 

۱۳. گوسفند سیاه – The Black Sheep
یک اثر از نویسنده معروف فرانسوی انوره دو بالزاک است که ممکن است آن را با نام دختر ماهیگیر نیز ببینید. این رمان ماجرای دو رقیب عشقی است که بر سر یک زن فریبنده رقابت می‌کنند.

 

۱۴. صومعه پارم – The Charterhouse of Parma
این رمان آخرین اثر از استاندال نویسنده اهل فرانسه است. صومعه پارم داستان یک نجیب‌زاده جوان ایتالیایی از زمان تولدش تا زمان مرگش است.

 

۱۵. کنت مونت کریستو – The Count of Monte Cristo
این رمان را می‌توان در دسته رمان‌های ماجراجویی قرار داد. الکساندر دوما نویسنده فرانسوی که به آن لقب سلطان پاریس نیز داده‌اند، نویسنده این اثر است. رمان سه تفنگدار نیز از جمله آثار معروف این نویسنده است.

 

۱۶. سیبیل – Sybil
نام دیگر این رمان دو ملت است. نویسنده این اثر بنجامین دیزرائیلی اهل بریتانیا است که دو بار نخست وزیر انگلستان بوده و در این کتاب از فاصله طبقاتی انگلستان به خصوص در دوران خودش می‌گوید.

 

۱۷. دیوید کاپرفیلد – David Copperfield
شاید این نام را شنیده باشید. این رمان یک بافندگی بسیار پیچیده از حقیقت و اختراع است. خالق این شاهکار چارلز دیکنز است که ۱۹ ماه برای نوشتن آن زمان گذاشت تا یکی از بهترین رمان های جهان را خلق کند.

 

 

۱۸. بلندی های بادگیر – Wuthering Heights
بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته نویسنده انگلیسی است. این رمان در سال ۱۸۴۷ منتشر شد و تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب های زمان خود شد.

 

۱۹. جین ایر – Jane Eyre
دقیقا در همان سال ۱۸۴۷، خواهر امیلی برونته نویسنده رمان بلندی‌های بادگیر، شارلوت برونته رمان جین ایر را منتشر کرد. این رمان ماجرای کودکی را روایت می‌کند که پدر و مادر خود را از دست می‌دهد و اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد.

 

۲۰. بازار خودفروشی – Vanity Fair
یکی از بهترین رمان های جهان و قرن نوزدهم، همین رمان است. این رمان توسط ویلیام تاکری نوشته شده است که درباره شکاف طبقاتی انگلیس روایت‌های جالبی را می‌گوید.

 

۲۱. داغ ننگ – The Scarlet Letter
رمان داغ ننگ توسط ناتانیل هاوثورن نویسنده آمریکایی نوشته شده است. ماجرای زنی است که به دلیل داشتن رابطه نامشروع اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.

 

۲۲. موبی دیک – Moby Dick
نام دیگر این رمان، نهنگ است. این رمان از جمله رمان‌هایی است که تا زمان زنده بودن نویسنده شکست خورده بود و پس از مرگ هرمان ملویل نویسنده این اثر، این کتاب در قرن بیستم معروف شد و مورد استقبال قرار گرفت.

 

۲۳. مادام بوواری – Madame Bovary
گوستاو فلوبر نام نویسنده فرانسوی این رمان است که مادام بوواری اولین اثر او بود و یکی از بهترین رمان های جهان شد. نوشتن این رمان ۵ سال زمان برد و تبدیل به یکی از بهترین آثار فلوبر شد.

 

ادامه دارد…. (بزودی)

کلیدواژه : معرفی کتاب
فرزانه حیدری
ارسال دیدگاه