کنترل استرس با 8 راهکار موثر

کنترل استرس با 8 راهکار موثر

کنترل استرس با ۸ راهکار موثر که آرامش خاطر را به زندگی باز می گرداند.

از امروز توجه ویژه ای به حالِت بکن!

 

به چیزهای تحت کنترل‌تان فکر و تمرکز کنید.

بدترین چیزی که موجب استرس می‌ شود، تلاش برای به‌ دست گرفتن موارد کنترل نشدنی است. بنابراین بعد از تعیین دقیق دلایل استرس‌تان، روی آنهایی که کنترل شدنی هستند، تمرکز کنید.

 

کار مورد علاقه‌تان را انجام دهید.

از چه چیزی خوش‌تان می‌آید؟ اگر مطمئن نیستید، چیزهای مختلف را امتحان کنید. بالاخره می‌ توانید چیزی را پیدا کنید که معنی‌دار و راضی‌کننده است.

 

زمان خود را به خوبی مدیریت کنید.

«لارا واندرکام» در کتاب خود به نام «۱۶۸ ساعت: از آنچه فکر می‌ کنید بیشتر وقت دارید» می‌ گوید از آنچه شما تصور می‌ کنید، فرصت و زمان بیشتری دارید، پس برنامه‌ریزی کنید.

 

موارد حذف شدنی را یکی‌ یکی حذف کنید.

این سؤالات را از خودتان بپرسید: «آیا فعالیت‌ های من در راستای اهداف و ارزش‌ های من هستند؟ آیا کارهایی که انجام می‌ دهم به زندگی‌ام معنا می‌ بخشند؟»

کاهش کارهای پیش‌پا افتاده می‌تواند تا حد زیادی استرس شما را کاهش دهد.

 

دلیل استرس خود را بیابید.

با دقت به زندگی و یافتن مواردی که موجب استرس می‌ شوند، کم‌ کم می‌ توانید ذهن‌‌تان را نظم دهید و از استرس خلاص شوید.

 

اشتباهات خود را بپذیرید یا حداقل در کمال‌گرایی غرق نشوید.

کسی را که فکر می‌کنید باید باشید فراموش کنید و خودتان را بپذیرید. کما‌ل‌ گرایی و تلاش برای بهتر شدن یکی نیستند. کمال گرایی هیچ فایده ای ندارد.

 

حد و مرزهای مناسبی را نگه دارید.

اگر دوست دارید همه را از خودتان راضی نگه دارید، وقتی «نه» می گویید، فکر می کنید انسان بدی هستید. در این صورت دیگر مجبور نیستید داشتن استرس برای انجام فعالیتی جدید یا کاری بی ارزش را در زندگی‌تان به جان بخرید.

 

عضلات خود را کشش بدهید و عضلات تحت استرس خود را ماساژ بدهید.

عضلاتی داریم که در اثر استرس منقبض می شوند. این مساله مثب یک چرخه معیوب است. استرس باعث تولید آدرنالین می شود. آدرنالین باعث انقباض عضلانی می شود و در نتیجه آدرنالین بیشتر تولید می گردد. به همین ترتیب یکی از راه های مفید بر هم زدن این چرخه، ماساژ دادن به عضلات به مدت دو دقیقه است.

کلیدواژه : آموزشی
نگار محمودی
ارسال دیدگاه