معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن

معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن نوشته ی ژنرال ویلیام اچ مک ریون ۱۰ فصل دارد و در هر فصل ایشان نکات آموزنده ای را که از تجربه هایشان است بازگو می کند.

ویلیام اچ مک ریون، متولد ۶ نوامبر ۱۹۵۵، بازنشسته ی نیروی دریایی و نویسنده ای آمریکایی است. مک ریون در سال ۱۹۷۷ از دانشگاه تگزاس در آستین فارغ التحصیل شد. او با بورس تحصیلی به دانشگاه تگزاس در آستین وارد شد و در نیروهای آموزش افسران نیروی دریایی عضو شد.

مک ریون مدرک کارشناسی خود را در رشته ی روزنامه نگاری اخذ کرد. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه نیروی دریایی گرفت و در آن جا به تأسیس برنامه های عملیاتی ویژه پرداخت. او هم اکنون رئیس دانشگاه تگزاس سیستم است و کتابش جزء پرفروش ‌ترین‌های نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ بود.

ایشان در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه تگزاس درباره ۱۰ درس ارزشمند که در آموزش های سربازان یگان ویژه تکاوران نیروی دریایی کسب کرده بودند سخنرانی کردند که این سخنرانی مورد توجه همگان قرار گرفت و باعث نوشتن این کتاب توسط ایشان شد.

در انتهای کتاب متن سخنرانی ایشان قرار دارد.

 

محتوای کتاب تختخوابت را مرتب کن

در ادامه برگزیده هایی از این کتاب فوق العاده را با هم میخوانیم:

 

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید…

فردی را بیابید که در پارو زدن به شما کمک کند!

فصل۲: به تنهایی موفق نمی شوید!

  همه ما ممکن است لحظات ترازیک زیادی را در زندگی تجربه کنیم و هیچیک از ما در برابر این موارد مصون نیستیم. همانند تمرین ما در دوران اموزشی که قایق کوچک لاستیکی را همه جا با خود حمل می کردیم برای موفقیت در زندگی هم نیازمند یک گروه از افراد خوب هستیم تا بتوانیم با همکاری به مقاصد مورد نظر برسیم. شما نمی توانید تنهایی پارو بزنید. فرد مطمینی بیابید تا زندگی خود را با او شریک شوید. تعداد دوستان خود را هر چه می توانید افزایش دهید همیشه به خاطر داشته باشید که موفقیت شما بستگی به دیگران دارد.

 

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید…

افراد را بر اساس سایز قلبشان ارزیابی کنید!

فصل۳: فقط بزرگی قلبتان مهم است!

در سال ۱۹۶۹ تامی نوریس در استانه اخراج از تمرینات اموزشی تکاوران یگان ویزه نیروی دریایی قرار گرفت چون مربیان معتقد بودند که قدش کوتاه و اندامش لاغر است بنابراین قدرت کافی ندارد. اما نوریس هم همانند همان دانشجوی جوان در کلاس من ثابت کرد که سایز کفش های غواصی مهم نیستند بلکه سایز قلب شماست که تعیین کننده خواهد بود.

 

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید…

شیرینی شکری نباش بلکه پیشروی کن!

فصل۴: زندگی بی رحم است…به مسیر خودت ادامه بده!

گاهی اوقات مهم نیست تا چه حد تلاش می کنید مهم نیست چقدر خوب و اماده هستید شما نیز ممکن است در پایان به یک شیرینی شکری تبدیل شوید. دست از گله و شکایت بردارید! همه تقصیر ها را به گردن سرنوشت نیندازید! تمام قد بایستید چشم به اینده داشته باشید و به پیش بروید!

 

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید…

گاهی اوقات لازم است با سر به سمت پایین سر بخورید!

فصل۶: نیاز به جسارت بالا دارید!

زندگی یک کشمکش دایمی است و همواره زمینه های شکست وجود دارند اما کسانی که با ترس از شکست یا سختی یا شرمساری زندگی می کنند هرگز نمی توانند به ظرفیت های واقعی خود دست یابند. بدون کنار زدن محدودیت ها بدون سر خوردن با سر از روی طناب بدون نشان دادن جسارت هرگز نخواهید دانست که حقیقتا چه مواردی در زندگی شما امکان پذیر است.

 

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید…

زمانی که تا گلو در گل فرورفته اید آواز بخوانید!

فصل۹: به دیگران امید بدهید!

امید قوی ترین نیروی این جهان است.امید قادر است ملل را به سمت شکوه و عظمت هدایت کند. امید قادر است شما رادر فراز و نسیب زندگی هدایت کند.با کمک امید حتی می توانید با درد ناشی از فقدان های غیر قابل تحمل کنار بیایید. گاهی اوقات حضور یک نفر برای ایجاد تغییرات عظیم کافی است.

 

اگر می خواهید جهان را تغییر دهید…

هرگز زنگ را به صدا در نیاورید!

فصل۱۰: هرگز تسلیم نشو!

زندگی دشواری هایی را به همراه دارد اما همیشه افرادی هستند که با موقعیت های دشوارتر از شما دست به گریبان هستند. اگر روز خود را با تاسف خوردن سپری کنید.”اگر بخاطر رفتاری که با شما شده است شکایت کنید”. اگر از سهم خود از زندگی شکایت داشته باشید” اگر همیشه وضعیت و شرایط خود را با سایرین یا محیط پیرامون مقایسه کنید… زندگی شما به یک سختی ابدی تبدیل خواهد شد.
کلیدواژه : زندگینامه
نگار محمودی
ارسال دیدگاه